DYSTROFIA PAZNOKCI

Dystrofia charakteryzuje się stanem, w którym paznokieć w ogóle się nie wykształcił, lub początkowo płytka uformowała się w sposób zadowalający, a następnie pod wpływem drażniących czynników uległa regresji. Taki paznokieć również cechuje się rogowaceniem pod paznokciowym, nadmiernym rozmnażaniem komórek skóry, które gromadzą się między paznokciem, a łożyskiem. Do paznokci dystroficznych również należy paznokieć szponowaty, który ulega pogrubieniu, cechuje się kolorem żółtym, brunatnym, brązowym, i przybiera zakrzywiony, haczykowaty wygląd oraz wyróżnia się kruchością i brakiem elastyczności.

Przyczyną powstawania paznokci dystroficznych są przebyte choroby, urazy mechaniczne, chemioterapia, zrywanie paznokci, nieodpowiednie obuwie, nieprawidłowa biomechanika chodu, choroby bakteryjne, grzybicze oraz wirusowe paznokci.

Jak przebiega badanie dystrofii paznokci?

Zabieg polega na zdezynfekowaniu paznokci zmienionych i odpowiednim oczyszczeniu płytki paznokciowej za pomocą specjalistycznych podologicznych, sterylnych, jednorazowych oraz jałowych narzędzi oraz zastosowaniu odpowiednich preparatów i opatrunków.
Zabiegi są bezbolesne oraz nieinwazyjne.

Podczas wizyty pacjent zostaje poinformowany o profilaktyce, otrzymuje odpowiednie zalecenia, które przyspieszą proces leczenia i regeneracji. Należy również zalecić odpowiednie odciążenie.

Czas zabiegu – 30-60 minut ustalany jest indywidualnie.

prowadź

Klinika Podologii