KOREKCJA WRASTAJĄCYCH, WKRĘCAJACYCH PAZNOKCI

Wrastające i wkręcające się paznokcie najcześciej dotykają paznokci u dużych palcy. O wrastaniu możemy mówić wtedy, gdy jest ucisk i paznokieć uraża skórę.

Charakterystyką wrastających się paznokci jest ból wałów okołopaznokciowych, szczególnie podczas chodzenia, zaczerwienieniem w miejscu wrastania, obrzękiem, stanem zapalnym, czasami wysiękiem ropnym, pojawia się ziarnina.

Przyczyną pojawienia się wrastania jest nieprawidłowe obcinanie paznokci, zła biomechanika chodu, ciasne i nieodpowiednio dobrane obuwie, wkręcanie się paznokci, deformacje stóp i paznokci spowodowane uwarunkowaniami genetycznymi jak i chorobami.

Nasze techniki terapeutyczne :

Dobieramy metody odpowiednie dla danego pacjenta w zależności od stanu wrastania oraz wieku. Nasze metody są bezpieczne oraz bezinwazyjne zarazem przynosząc szybką ulgę.

Wycięcie elementu paznokcia wrośniętego

Tamponowanie, czyli odseparowanie wału okołopaznokciowego od bocznej części paznokcia poprzez zastosowanie odpowiedniego opatrunku
Opatrunki, odciążenie zabezpieczające palca przed urazem oraz ogólnym kontaktem z palcami sąsiadującymi, preparaty wspomagające szybszą rekonwalescencje.

Klamry ortonyksyjne

Stosujemy metodę UNIBRACE

Są to klamry bezhaczykowe. Rozmiar i grubość drutu jest indywidualnie dopasowana odpowiednio dla danego stanu paznokcia. Terapia ta jest bezpieczna, bezbolesna oraz przynosi szybką ulgę. Klamra nie jest wyczuwalna podczas jej noszenia, nie ma odczuwalnego dyskomfortu oraz nie przeszkadza w noszeniu skarpetek oraz rajstop niepowodując haczenia się.

Terapia tą metodą trwa od kilku tygodniu do kilku miesięcy w zależności od nasilenia problemu, grubości płytki paznokciowej oraz innych indywidualnych aspektów.

Czas trwania zabiegu jest indywidualny w zależności od stopnia zaawansowania wrastania płytki paznokciowej.
Podczas wizyty pacjent zostaje poinformowany o profilaktyce, otrzymuje odpowiednie zalecenia, które przyspieszą proces leczenia i regeneracji. Należy również zdiagnozować przyczynę oraz zalecić odpowiednie odciążenie.

Czas zabiegu 30min-1h