ODCISKI

Odcisk jest najczęściej spotykaną dolegliwością charakteryzującą się zrogowaceniem, twardym punktem posiadającym rdzeń.
Jest to zmiana hiperkeratotyczna (zbyt intensywne rogowacenie) oraz bolesna podczas chodzenia jak i w stanie spoczynku. Odciski występują w miejscach w których nasza stopa jest najbardziej obciążona poprzez nacisk. W następstwie niedokrwienia obumiera i tworzy narośle. Przyczyną powstania odcisków może być zła biomechanika chodu, nieodpowiednie obuwie, specyfika pracy, zmiany kostno stawowe, uprawianie sportu, zmiany zapalne stawów, choroba taka jak rogowiec.

Wyróżniamy odciski:

• odcisk twardy,
  • odcisk miękki,
  • odcisk podpaznokciowy,
  • odcisk włośniczkowy,
  • odcisk brodawkowy,
  • odciski mnogie,
  • odcisk nerwowo-włóknisty,
  • odcisk nerwowo-naczyniowy.

Nasze techniki terapeutyczne:

Usuwanie odcisków polega na zdezynfekowaniu i usunięciu zmiany z rdzeniem za pomocą specjalistycznych podologicznych, sterylnych, jednorazowych oraz jałowych narzędzi, następnie zastosowaniu odpowiedniego preparatu końcowego przyspieszającego regenerację naskórka. W zależności od odcisku zastosowany jest odpowiedni opatrunek oraz odciążenie. Po pierwszym zabiegu następuje poprawa chodu, zmniejszenie lub wyeliminowanie dolegliwości bólowych. Należy pamiętać o systematyczności zabiegów leczniczych oraz stosowaniu się do zaleceń w celu całkowitego wyleczenia zmiany oraz szybkości regeneracji .

Podczas wizyty pacjent zostaje poinformowany o profilaktyce, otrzymuje odpowiednie zalecenia, które przyspieszą proces leczenia i regeneracji. przy zmianach hiperkeratotycznych należy zdiagnozować przyczynę oraz wyeliminować lub skorygować jego nasilenie.

Czas usuwania jednego odcisku – 15-30 minut jest indywidualny w zależności od wielkości zmiany, rodzaju skóry oraz rodzaju odcisku.